woensdag 17 april 2013

Eerste ervaringen (Miesje)


Iedereen kent het wel, onkruid ! vervelend ? of juist fijn ?
Ik heb thuis drie vogels en ze houden van paardebloemen, onkruidzaden zijn ook erg goed voor vogeltjes. Elke keer als ik het onkruid tegen kom, neem ik het mee voor de vogels. Gratis, natuurvriendelijk want anders worden ze toch weggehaald of verwaarloosd !

Je kamer versieren met leuke planten ? ik vind dat zo gezellig, maarja ook planten kosten geld. En daarbij mogen mijn vogels er niet van eten. Maar ik heb nog een kamer over; en ik ben van plan om daar alle mooie soorten onkruid neer te zetten. Want onkruid kost geen geld, mensen gooien het weg, maken het kapot. Terwijl het best een leuke kamerplant kan zijn !
Daarbij als de zaadjes er zijn kunnen de vogels er ook van eten.

Verder ben ik momenteel foto's aan het maken van spullen die ik niet meer gebruik en ik bied die aan op een ruil site. Aangezien ik zomerkleding nodig heb, probeer ik onder andere WII spellen te ruilen voor leuke shirts en jurkjes. Ik laat wel weten als ik een goede ruil heb gemaakt !

Verder ben ik van plan om overal oud kaarsvet te vragen. Oude kaarsen etc. Deze dan om te smelten in een (oud) pannetje op het vuur tot het smelt en dan in een potje gieten; lontje erin en voila nieuwe kaars ! GRATIS ! en kaarsen geven licht. Dus kunnen er weer lampjes bespaard worden.

Anders wordt het toch weggegooid, oude restjes van waxinelichtjes, kaarsen die niet meer mooi zijn. Allemaal welkom ! Gratis licht ! Woohoo !

Verder ben ik een echte koukleum, ipv de verwarming (elektrisch!) aan te zetten, zet ik voor het slapengaan een elektrisch deken (gekocht voor 10euro bij de action) aan. Super warm als ik in bed lig, verbruikt veel minder stroom.

Verder het douchewater gebruikt om de wc door te spoelen. En het wc papier ga ik voortaan indeuken; waarom ? Als het verkreukeld is. Ben je eerder geneigd minder wc papier te gebruiken. En dan bespaar je weer.

Hoezo extreem ??!! 

Groetjes
Miesje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten